Як вибрати яхту

ПортДля подорожей океаном, морем, рікою чи навіть плаванню на озері можна обрати невелике парусне судно яхту. Мандрівки на яхті називають яхтингом. Плисти морем, чи океанськими просторами, непросто, зате цікаво – кордонів немає, в невеликом кораблі можна забезпечити комфорт такий, як у будинку. Фактично пливе не корабель, від країни до країни, від острова до острова перепливає дім. Звичайно, на морі є урагани, велетенські хвилі, пірати, озброєні сучасною зброєю. Однак якщо намагатися занадто не ризикувати, подорож буде безпеною і цікавою. Це найлегший спосіб здійснити навколосвітню подорож.

Розмір

Розмір яхти – справа індивідуальна, і великі, 47-футові яхти відправляються в одиночні навколосвітні подорожі і 27-футові яхти ходять у навколосвітні подорожі з екіпажем з чотирьох чоловік. Яхстмен Євгеній Гвоздьов спорудив на балконі човен довжиною 3,7 метра і проплив довкола земної кулі, не відчуваючи особливих незручностей.

Від 25 до 30 футів. Менший розмір – це менша швидкість і менший комфорт, однак легко керувати і менші витрати на утримання. Яхти до 3,5 метрів завширшки можна перевозити на прицепі з дозволом, але без супроводу. Малі яхти можна зберігати на трейлері і спеціально обладнаних стоянках чи навіть на австостоянках. Жила частина таких яхт може бути різною – від невеликого рундука для речей до повноцінної каюти. Яхта 29 футів може бути комфортною, з трьома повноцінними каютами, санвузлом з душем і людина зростом 185 сантиметрів може стояти у кают-компанії у повний ріст.

Від 30 до 40 футів. Найпопулярніший розмір, завдяки поєднанню якостей – ціна, розмір, рівень комфорту, ходові якості. Зазвичай це 2 – 3 каюти і 1 – 2 санвузла (галюна). Екіпаж із 2 – 4 чоловік буде відчувати себе комфортно. Але можна за бажанням розмістити і 6 – 8 чоловік. В межах цих розмірів поміщається повноцінний камбуз з холодильником, духовкою і мийкою. Кокпіт буде просторим, на носі буде достатньо місця для того, щоб розмістити крісло або шезлонг, на кормі можна поставити невеликий басейн.

Понад 40 футів.  Навіть великий човен можна обладнати так, що одна людина зможе справлятися з управлінням. Для цього існують різні допоміжні системи – закрутки парусів, автопілот та інше. Яхти 40 – 47 футів – найбільш розповсюджений розмір для навколосвітніх подорожей, навіть без заходів у порти. Великий розмір дає той комфорт перебування в морі, який робить морський похід неважкою мандрівкою. Різниці у керованості між човном 34 і 47 футів немає. І та і та яхта можуть мати клас мореходності А – океан.

Розмір має значення при покупці яхти. Важливо визначитися з бюджетом, кількістю екіпажу і рівнем необхідного комфорту. Велика парусна яхта – це високий рівень комфорту, хороші мореходні якості. Ви також отримуєте більш складні системи і обладнання, обслуговування яких вимагає великих матеріальних витрат. Виростуть і щомісячні витрати на утримання корабля і зимове зберігання.

Як показує досвід, великі яхти менше плавають. Чим більша яхта – тим більше проблем, організація походу перетворюється в цілу експедицію. Походіть по причалу, відвідайте різні човни і знайдіть розмір, який вам подобається.

Море

Види

Яхти бувають гоночні, круїзно-гоночні та круїзні. Збільшення швидкості обернено пропорційне комфорту на кораблі. Призначення гоночних яхт – були швидкими. Комфорт мінімальний. Конструктори, розраховуючи на високу кваліфікацію екіпажу, зменшують вагу і посилюють елементи корпусу. Гоночні яхти оснащуються елементами, які розширюють діапазон регулювань і налаштувать вітрил для того, щоби корабель ішов швидко при будь-якому напрямку вітру.

Якти для подорожей мають міцну конструкцію, обладнані приладами для навігації і зв’язку, кімнатами для екіпажу, ємностями для запасів води і палива, якщо має бути тривалий морський перехід.

Між круїзно-гоночною і круїзною яхтою різниця полягає в оснащенні – круїзно-гоночна яхта має гоночні вітрила.

При виборі моторної яхти потрібно обирати між спорт, флайбрідж чи траулер.

Якщо ви плануєте далеко відпливати від бази, зверніть увагу на круїзери з міцними корпусами, хорошим парусним оснащенням.

Корабель не обов’язково купувати, його можна орендувати. Київська судохідна компанія Рентфлот https://rentflot.ua/motor_ships.html здає в оренду пароплави, парусні яхти, моторні яхти, швидкісні катери.

Змагання

Кількість корпусів

Скільки корпусів повинна мати яхта – один (однокорпусна) чи декілька (багатокорпусна – катамаран, тримаран).

Перевагою катамаранів є збільшена площа палубного простору, більша початкова стійкість, менша амплітуда качки, значна швидкісті. Опір воді таких корпусів значно менший, ніж у корпуса звичайної яхти, тому катамаран при попутньому вітрі, як правило, розвиває більшу швидкість, ніж кілеві яхти. Катамарани більш стійкі.

Недолік катамаранів – складніше ходити  гострими курсами, вартість стоянки у порту удвічі вища, ніж в однокорпусних яхт.

Тримаран

Категорії

За здатністю віддалятися від берега можна поділити яхти на прогулянкові та крейсерські.

Прогулянкові яхти призначені для прибережного плавання і мають легку конструкцію, невеликий бак для води, просте навігаційне обладнання, розраховане на те, що екіпаж бачить і знає акваторію для прогулянок. Крейсерські яхти – більш міцні, мають максимум побутових зручностей, відповідаючи своєму основному призначенню – крейсерським плаванням, тобто плаванням далеко від своєї бази.

За умовами експлуатації яхти поділяють на чотири типи:

  1. Категорія А – океанська. Стосується кораблів, які запроектовані для довготривалого перебування в морі чи океані. Хвиля не повинна бути більш як 4 метри заввишки, вітер не повинен бути сильнішим за шкалою Бофорта.
  2. Категорія В – морська. Район плавання – відкрите море з висотою хвилі до 4 метрів і силою вітру не більш, як 8 балів за шкалою Бофорта.
  3. Категорія С – прибережні води. Для плавання в прибережних водах і затоках, а також для внутрішніх водних шляхів за умов, що висота хвилі не перевищує 2 метри, а сила вітру – до 6 балів за шкалою Бофорта.
  4. Категорія D – для внутрішніх водних шляхів. Район плавання – закриті води, малі озера, рікиі канали, де висота хвилі не перевищує 50 сантиметрів, а сила вітру не повинна перевищувати 4 бали за шкалою Бофорта.

При виборі осадки яхти слід враховувати особливості акваторії – якщо ви збираєтеся підходити до необладнаного берега чи ваш район плавання мілководний – осадка потрібна менша. Довгий кіль збільшуе стійкість, однак багато красивих, але мілководних шхер (архіпелаг із дрібних скелястих островів біля берега) будуть недоступними яхті з великою осадкою. Для несення парусів яхті потрібна остойчивість, тобто здатність протистояти перевертанню. Це досягаєтсься за допомогою баласту, який повертає човен у стійке положення, коли він нахиляється.

Довгий кіль застосовується зазвичай на кілевих яхтах морського та океанського плавання. Більшість сучасних яхт оснащується в наш час плавниковими кілями. Яхта з глибоким плавниковим кілем має значну остойчивість, має кращу рульову керованість, може нести більшу площу парусів. Така яхта може йти більш круто до вітру і розвертатися на невеликій ділянці. Довгий кіль виконує також функцію підводного паруса-крила, яке необхідне для протидії боковому зносу (дрейфу) яхти. Чим глибший кіль – тим більша остойчивість.

Яхти з короткими кілями і меншою осадкою можуть плавати на мілководі, заходити в невеликі гавані і в мілководні бухти. Швертбот – легке парусне судно, яке використовується на мілководді. Боковий опір забезпечується за допомогою шверта – плоского або профільованого кіля, який для зменшення осадки ховається всередину корпуса в спеціальний колодязь, який встановлений в діаметральній площині яхти.

Озеро

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *