Сальник для рульової рейки – заміна своїми руками

ЗапчастинаКожен автомобіль має рульову рейку, Її основна функція – поворот коліс у різні сторони. Потрібно періодично оглядати рульовий механізм, щоби не було серйозних поломок та аварій.

 

Ознаки несправності

Рульова рейка за допомогою шарових наконечиків з’єднана з колесами автомобіля. На вид рульової реки впливає тип управління – гідравлічний чи механічний. Механічний тип часто зустрічається на старих автомобілях, гідравлічний тип управління є майже на всіх сучасних автомобілях.

Всі автомобільні деталі зношуються і ламаються. Механізм рульової рейки руйнується від наїздів на глибокі ями на дорогах. Щоби визначити поламку у рульовій рейці, потрібно переконатися, що решта деталей ходової автомобіля не потребують заміни.

Основні ознаки несправності рульової рейки:

  • збільшення зусилля при повороті руля
  • значне зменшення кількості рідини у гідравлічному підсилювачі
  • якщо автомобіль має гідропідсилювач, на поворотах може бути сторонній шум в насосі гідропідсилювача,
  • під час руху може бути неприємний стук, який відчутно, коли руки знаходяться нарулі
  • при повертанні руля може появитися незначний люфт
  • найчастішою ознакою поламки є незначне витікання мастила, причиною цієї поламки є зношення сальника рульової рейки.

Якщо рульова колонка поломана, її потрібно відремонтувати, інакше вона може повністю вийти з ладу під час руху.

Будова рульової рейки

Будова рульової рейки

Демонтаж

Зробити ремонт рульової рейки для автомобіля з механічним типом управління набагато легше, ніж з гідравлічним. Розглянемо заміну і ремонт рульової рейки в автомобіля з гіднопідсилювачем.

Основні елементи – зубчатий вал, опорна втулка і золотниковий механізм. В механізмі гідравлічного типу до рульової рейки кріпиться насос, який приводить її в дію. Цей насос заважає знімати рейку. Ремонтувати рульову рейку складно. Якщо ви ніколи її не ремонтували, краще звернутися в автосервіс.

Для робіт продаються готові ремкомплекти, для кожного автомобіля він свій. Розбирати рейку краще на підйомнику або в оглядовій ямі. Спершу потрібно зафіксувати руль рівно і поставити автомобіль на ручник. Зафіксувати руль можна за допомогою механізму блокування, або обмотавши його ущільнюючою стрічкою разом з рульовою колонкою. Далі потрібно зняти захист двигуна, якщо він у вас є. Після цього відкручуйте деталі кріплення і складайте їх окремо у певному порядку, щоб при зборці не заплутатися.

Під капотом потрібно зняти повітряний фільтр. Відключіть електронні фішки, які у процесі зняття рульової рейки можуть заважати. Якщо є гідропідсилювач, потрібно попередньо викачати всю рідину з бачка, її потрібно перекачати в чисту каністру, потім можна буде залити назад.

Всередині салону автомобіля потрібно відкрутити, а потім вибити кулачковий механізм. Трубки високого і низького тиску у гіднопідсилювачі потрібно відкручувати спеціальним гаєчним ключем, щоб не загладити грані, якщо грані будуть стесані ключем, то буде важко ці трубки викрутити, а потім важко прикрутути, можливо доведеться ці трубки міняти.

Кулачковий механізм розміщений недалеко від педалей газу та гальмів. Якщо кулачковий механізм зняти, рейку можна буде витягнути. При знятті рейки можуть виникнути проблеми з рульовими тягами і шаровими наконечниками. Якщо важко буде зняти рейку через незручне розташування відносно тяг і шарових наконечників, можливо, їх також буде потрібно відкрутити і зняти. Якщо шарові наконечники і тяги демонтовані разом з рейкою, буде досить зручно міняти пильники, тому потрібно подумати, чи не варто їх демонтувати, навіть у випадку, коли вони не заважають демонтажу рейки.

Заміна деталей

Далі потрібно розібрати механізм, зняти зношені деталі та замінити їх новими. Дуже важливо запам’ятати, а ще краще записати, як деталі розміщуться, також варто записати порядок, у якому ці деталі знімаються. Це допоможе у монтажі після заміни комплектуючих. За допомогою викрутки потрібно відкрутити заглушку на зубчастому валі. Далі відкручуємо стопорну гайку. Щоб не зірвати різьбу, їх краще змастити мастилом. Плоскою викруткою зніміть стопорне кількце і нижній сальник рейки.

Далі молотком вибиваємо стопорний штифт, оскільки він блокує доступ до верхнього сальника. У більшості випадків потрібно замінити верхній сальник рейки – саме він зношується найбільше. Купити сальник рулевой рейки можна здесь. Сальник рульової рейки знаходиться разом із підшипником на рульовому кардані. Знімати сальник потрібно разом із підшипником, якщо необхідно, потрібно обережно вибити його ключем (якщо бити по підшипнику надто сильно, можуть повилітати циліндрики). Подивіться на стан нижнього сальника, якщо необхідно, замініть його (можна його замінити навіть у випадку, коли він не дуже сильно зносився, оскільки рульову рейку знімати важко).

Перед установкою сальника його потрібно змастити, також потрібно змастити підшипник. Встановлювати його потрібно правим боком так, щоб пружина була направлена донизу. Після установки сальника потрібно встановити рейку у корпус і заглушити його пластиковою втулкою.

Потрібно зафіксувати сальник у потрібному положенні,  це можна зробити, притискаючи викруткою його краї. Заглушка на сальнику повинна бути  зафіксована стопорним кільцем. Нижній сальник потрібно одягнути на зубчастий вал. Рульову рейку потрібно виставити по центру. Деталі повинні бути установлені у тому самому порядку, що і при знятті.

Після ремонту рульової рейки потрібно зробити розвал-сходження, також потрібно відрегулювати руль.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *