Картини по номерах – основа, фарби, особливості малювання

ЛісХудожником може стати кожен. Раніше, щоби намалювати полотно, потрібно було протягом багатьох років навчатися в художній школі, або закінчувати дорогі курси малювання. А зараз кожен бажаючий може за декілька днів створити свій власний натюрморт, портрет або пейзаж, причому картина буде схожою на ту, яку намалював майстер живопису. Картини по номерах дозволяють малювати всім, хто хоче створити художнє полотно, яке може прикрашати кімнату чи навіть картинну галерею.

Набір для малювання

В набір для домашього живопису входить все необхідне – пронумеровані баночки з фарбами, один або декілька пензликів, інструкція, контрольний лист для провірки відтінки, цей лист поділений на сектори, також до набору входить позначений цифрами картон або полотно з підрамником, лакувальна суміш і кріплення на стіну для готової картини. Перш, ніж приступити до створення картины по номерам Украина, варто ознайомитися з основними правилами малювання цього виду живопису.

Озеро

Картон чи полотно

Досвічені маляри по номерах вважають, що починати слід саме з картону. Бо цей матеріал дуже дешевий, але при цьому може вбирати надлишок фарби, яку на нього наносять, що важливо для художників-початківців. Тільки слід врахувати, що картон не дає картинам тієї фактури і “професійності”, яку дає полотно, яке вже загрунтоване і натягнуте на справжній підрамник.

Полотно випускається з монохромним нумерованим контуром або ж кольоровим. Кольоровий тип полотна підходить навіть для літніх людей і людей із слабким зором, а також для дітй, оскільки фарба стає інтуїтивно зрозумілою. Починати краще з невеликих форматів і зрозумілих сюжетів – тварин, риб, птахів, пейзажів, природи або квітів. А от до малювання людей, складних архітектурних споруд варто перейти вже після засвоєння техніки номерного живопису.

Леопард

Правила малювання

Правила малювання картини:

  1. Від світлого – до темного. Замальовуючи білі, жовті, блакитні чи рожеві ділянки на початку, ви уникнете випадкових помилок. Бо набагато простіше стерти або перекрити іншим кольором пастельний відтінок, ніж яскравий або темний колір.
  2. Від більшого – до меншого. Якщо розмалювати в самому початку всі крупні деталі картини, ви не тільки уникнете клякс, але і зможете потім правильно намалювати дрібні деталі.
  3. Від центру – до країв. Рухаючись в такому напрямку, ви не витрете рукавом або ліктем малюнок, який намальований з краю. Як правило, саме в середині картини розміщений головний образ.
  4. Зверху донизу. Цей спосіб руху по полотну також дозволяє не стерте вже нанесені фарби локтями, вони будуть висихати у процесі нанесення, а коли ви дійдете до нижнього краю, верх картини буде практично сухим.

Пейзаж

Як тримати пензлик

Пензлик легше і зручніше тримати так само, як ви тримаєте кулькову ручку. Рука при цьому повинна мати опору. Цього достатньо, щоби рука не змучилася, а картина вийшла охайною. Для початку варто освоїти звичайні мазки: просто намагайтеся замальовувати кожний пронумерований фрагмент максимально рівно, здійснюючи плавні рухи пензликом зліва праворуч, викладаючи фарбу одинаковим за товщиною шаром, не виходячи за контур. Як тільки освоєте це, можете поекспериментувати з товщиною шару, штриховкою або навіть малюванням крапками, якщо цього потребує ваша картина. Наприклад, якщо потрібно намалювати важку і просочену водою дощову хмару. Її нижня частина нерівна і темна, що добре передається дрібними крапками, а внизу спускаються нитки дощу, які найпростіше зімітувати короткими косими штрихами.

Як правильно змішувати фарби

Як правило, в наборі фарби вже змішані, тому в ньому так багато номерів, бо кожен колір означає певний відтінок, який іноді лишень на долі тону відрізняється від попереднього. Якщо у процесі малювання у вас закінчиться потрібний колір, його цілком можна змішати самостійно із тих фарб, які є. Зазвичай найраніше закінчуються світлі тони, оскільки світлих плям звичайно у картині більше, ніж теми, а тому вам достатньо трохи розбавити білим кольором той тон, який є найбільш близьким по відтінку до потрібного вам. Робити це краще на палітрі чи лістку картону, а не безпосередньо у баночці, щоби випадково не зіпсувати всю масу фарби.

Розмиття меж

Всього двома прийомами – створенням чітких або розмитих меж можна надати картині і глибину, і виразність, і професійний вигляд. Щоби зрозуміти, на якій ділянці потрібно зробити максимально чіткий контур, а десь змазати межі, достатньо уважно розглянути ці місця на репродукції-зразку.

Три вида лакування

Коли картина буде готова, її можна зробити блискучою і захистити від пилу, розтріскування і вицвітання, вкривши прозорою захисною основою.

Матовий або акриловий лак добрий тим, що швидко висихає, надає фарбам додаткову яскравість. Чере 6 – 8 годин після лакування картини її можна повішати на стіну.

Глянець надає зображення блиск, картина робиться гладенкою. Це плюс, якщо ви хочете загладити нерівності, але мінус, якщо хочете підкреслити об’єм. Фактурність надає матовий лак.

Кракелюр дозволяє зістарти нову картину, яка вкривається тріщинками, які схожі на павутинки. Пейзаж або портрет стає схожим на антикваріат.

Допоміжні матеріали

Перед початком роботи потрібно застелити стіл газетою або плівкою, встановити яскраве освітлення (однак щоб воно не сліпило), а ще запастися зубочистками і ватними паличками. Зубочистки допоможуть намалювати навіть найтонші лінії, ватні палички допоможуть вчасно забрати надлишок фарби чи підправити невдалий мазок. Також додатково може знадобитися набір пензликів різних діаметрів, палітра і навіть мольберт, якщо ви збираєтеся малювати на природі або дачі. Для зручності на стіл поставки склянку-непроливайку і одоразові серветки. Не поспішайти відкривати всі баночки з фарбою: акрил швидко гусне, тому відкривайте баночки з фарбами поетапно, номер за номером.

Рама

Акрил імітує класичну масляну фарбу, тому оформити готову картину потрібно красиву, щоб вона виглядала не гірше, аніж твори видатних майстрів в картинних галереях. Практично до будь-якого сюжету підійде фактурна, трохи заглиблена і позолочена чи посріблена рама у ситлі бароко: з тонким плетінням, виноградною лозою.

Запитання та відповіді

Запитання 1

Запитання. Підкажіть, якщо є необхідність наносити фарбу у декілька шарів (для рівномірності кольору і щоб замалвати контури та цифри), це краще робити після закінчення всієї картини, яка була намальована в один шар? Чи відразу наносити на фрагмент два-три шари. і порадьте, будь-ласка фірми розмальовок з блідими контурами і хорошими фарбами, щоби не замальовувати у три шари.

Відповідь. Якщо цифри і контури не просвічуються, то немає необхідності малювати на секторах із цифрами декілька разів. Якщо є яскраві цифри і контури, то з ними можна справитися декількома способами: 1) розвести білу акрилову фарбу водою так, щоби вона була дуже рідкою і прогрунтувати цією фарбою все полотно – цифри і межі помітно побліднуть; 2) вологою ватною паличкою легко протерти особливо яскраву цифру або контур. З приводи запитання, коли краще наносити другий шар фарби – за вашим бажанням, бо акрил дуже швидко висихає, тому ви можете повернутися до замальованого сектора через декілька хвилин, щоби нанести другий шар, якщо просвічується контур або цифра. Не вимагають додаткового шару фарби картини по номерам від фірми Живопис по номерах.

Запитання 2

Запитання. Підкажіть прийоми домальовування закінченох картини, у випадку коли кольори фарб не співпадають зі зразком малюнку (надто яскраві, тональність не та).

Відповідь. Щоби довести зображення до максимально схожого на оригінал, рекомендуємо скористатися прийомом розтушування меж секторів. Також, якщо фарби у порівнянні з бажаним результатом надто яскраві, можна вкрити ділянку картини для проби сильно розведеною білою акриловою фарбою, щоби колір став блідішим. Однак цим прийомом слід користуватися тільки після проти на невеликій ділянці, щоби оцінити, наскільки природньо буде виглядати колір.

Запитання 3

Запитання. Підкажіть, чи підходить двокомпонентний кракелюрний лак для картин по номерах? Потрібно отримати ефект тріщинок.

Відповідь. На картинах по номерах досить непросто досягти ефекту розтріскування, оскільки необхідно промальовувати поверхню двічі. Якщо є бажання, щоби полотно виглядало зістареним, то кракелюрним лаком потрібно вкрити картину двічі, особливо якщо сектори в картині крупні.

Запитання 4

Запитання. Що робити із сірими ділянками на полотні?

Відповідь. Сірі ділянки потрібно замалювати фарбою, яка є у баночці без номера.

Запитання 5

Запитання. Не хочу, щоби картина була глянцевою або матовою, хочу використати закріплювач. Тільки закріплювач в комплекті не йде і його ніде немає у продажу. Де його можна купити?

Відповідь. Закріплювач йде тільки в комплекті наборів деяких фірм, наприклад Paintboy. За своїми властивостями закріплювач подібний на матовий лак.

Запитання 6

Запитання. Фарби прийшли дуже рідкі, під час малювання видно полотно і контури, колір не насичений. Це брак фарб?

Відповідь. Якщо через фарби видно контури через те, що вони рыдкы, залиште банки відкритими на півгодини, озайва волога випарується і фарби стануть густішими. Спробуйте провести такий експеримент з однією фарбою, щоби зрозуміти, чи підходить такий спосіб для ваших фарб.

Запитання 7

Запитання. Після висихання фарби на фрагментах з’являються незамальовані крапочки ніби під фарбою був пухирець повітря, пухирець тріснув і залишилася невелика крапочка, чи ніби фарба не прилипла до полотна. Здалеку не видно, але при зблизька дефект видно. У чому може бути причина?

Відповідь. У вас пересушене полотно, іноді буває така ситуація з наборами картин по номерах, наприклад через погоду або тривале транспортування. Це легко виправляється до початку роботи. Потрібно розвести з водою білу акрилову фарбу до майже повністю водянистого стану і помалювати все полотно цією “водичку”. Нова грунтовка вирівняє зернистість і усуває пересушеність полотна. Якщо більша частина вже замальована, спробуйте злегка побризкати на полотно з пульверизатора з іншого боку і дайте йому висохнути при кімнатній температурі. Ще варіант – малювати картину більш рідкими фарбами, така консистенція фарби також буде віддавати необхідну вологу полотну і вирівнювати шар, не залишаючи “крапочок”.

Запитання 8

Запитання. У мене в наборі закріпителя трохи менше, ніж половина баночки, цього стане? А в сусідній баночці якась рідина білого кольору, але це не біла фарба (ця рідина схожа на воду), що це?

Відповідь. І лак, і закріплювач наносяться тонким шаром і їх потрібно небагато. Швидше за все, у вас закріплювач і лак. Закріплювач не дає матовості або глянцу, він слугує додатковим шаром для закріплення фарби, оберігаючи її від зовнішнього впливу. Лак виконує схожі функції, однак він робить картину глянцевою або матовою у залежності від того, який лак у наборі. Спробуйте зробити декілька мазків із зворотнього боку полотна і нанесіть закріплювач кольору, а потім лак. І такий самий “пробник” зробіть для лаку без закріпителя кольору. Ці дослідні зразки допоможуть визначити, яка поверхня картини вам більше подобається і чи потрібно наносити лак.

Запитання 9

Запитання. Закріпитель це одне а матовий і кракелюрний лак – це інше? Що за чим потрібно наносити чи щось тільки одне?

Відповідь. Це різні покриття. Закріпитель не дає матовості або глянцу, він служить додатковим шаром для закріплення фарби, оберігаючи її від зовнішнього впливу. Лак має схожі функції, однак він має додаткові властивості – він надає картині глянець або матовість у залежності від того, який лак ви наносите. А от кракелюрний лак – це специфічне покриття для картин, він призначається, першою чергою, для того, щоби картина виглядала старовинною, її поверхня стає схожою на поверхню картини, у якої розтріскалися фарби. Тому кракелюр для картин використовують дуже рідко. Основне призначення кракелюру – покриття в декупажі. З питання черговості: можете нанести закріплювач кольору, а після повного його висихання (бажано залишити на добу або дві), нанести потрібний лак (матовий, глянцевий, оксамитовий). Можна відразу нанести лак, не вкриваючи закріплювачем кольору. Спробуйте зробити декілька мазків фарби із зворотнього боку полотна і нанесіть закріплювач кольору, а потім лак. І такий самий “пробник” зробіть для лаку без закріплювача кольору. Ці дослідні зразки допоможуть визначити, яка поверхня картини виглядає краще.

Запитання 10

Запитання. Картинаще не домальована, а фарби вже висохли, як їх розвести?

Відповідь. Якщо фарби сильно висохли, один з радикальних методів відновлення – залийте гарячою водою. Потрібно декілька разів налити і вилити, потім потрібно залити гарячу воду і закрити. Поставте у ємність з окропом, через деякий час, коли вода ще буде тепла, спробуйте розмішати фарбу. Ту воду, яка була залита раніше, злийте, а нову гарячу воду додавайте по декілька крапель і перемішуйте. Повинно все вийти. Якщо фарби просто дуже сильно загусли – додавайте у баночку по одній краплі воду (піпеткою або шприцем без голки) і розмішуте за допомогою зубочистки чи дерев’яної шпажки (шпажкою мішати зручніше, вона довша, тому не забруднюються руки).

Запитання 11

Запитання. Що означають сірі без вказівки номера?

Відповідь. Ділянки без номеру, які замальовані сірим кольором, замальовують фарбою, яка йде в наборі без номеру.

Запитання 12

Запитання. Чи потрібно закріплювач чимось розводити? Чи його потрібно наносити прямо з баночки. Чи вистачить його на всю картину?

Відповідь. Закріплювач не потрібно розводити, його вистачає на всю картину. Використовуйте для покриття широкий пензлик, рівномірно наносьте закріплювач на всю поверхню полотна.

Запитання 13

Запитання. Чи потрібно з торця картини наносити фарбу?

Відповідь. Картини, які не оформляються в рамку, дуже важливо замалювати з торця – продовжити на неї малюнок.

Запитання 14

Запитання. Як наносити закріплювач з набору і чи варто це взагалі робити.

Відповідь. Закріплювач наноситься за бажанням художника. Він є додатковим захистом для фарб від зовнішнього впливу. На відміну від лаку закріплювач не робить поверхню матовою або глянцевою. Вкривати закріплювачем картину потрібно так само, як і лаком.

Бузок

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *