Замкові ігри

Цезар 3

Цезар 3

Любителям замків присвячується – ігри про замки та фортеці, одним словом, замкові ігри. Я буду торкатися стратегій, хоча є ще непогані аркади, рольові ігри, квести, які торкаються замків, але я їх не грав і не можу сказати про їхній так би мовити геймплей. Мені особливо подобаються, що історичні стратегії розвивальні, повчальні і над їх проходженням потрібно думати. Час проведений за цими іграми, не такий вже й змарнований.

Епоха імперій

Епоха імперій 1

Епоха імперій 1

Пам’ятаю, як вперше я зіграв у StarCraft – ця стратегія реального часу теж воєнного плану, тільки дії проходять у далекому майбутньому. Ця гра настільки випередила час, що її і зараз запросто можна грати. Після цього мені попалася гра Епоха імерій – Age of Empires. Це була революція в ігровому світі. Майкрософт спромоглася випустити щось інше, ніж просто софт. Історичний сюжет, рівень деталізації персонажів, все настільки було реалістично, що навіть зараз можна сісти і зіграти. Красивий батальний відеоролік на початку – думаю на Ютуб є. Інсталяція також була дизайнерськи продуманою, я би сказав витонченою.

Епоха імперій 2

Епоха імперій 2

Перша епоха імперій мала фортифікації, стріляючі башти – це справжня “замкова гра”. Згодом вийшла друга частина гри, присвячена середньовіччю, Age of Empires II. Це була гра іншого плану. Більше воїнів, є справжні замки, хороша графіка. Гра виходила цікавою, але дещо схематичною. Ще через декілька років вийшла Age of Empires III. В мене вона не дуже ішла, постійно “злітала”, але я думаю що нічого нового в ній не придумали. Справа в тому, що такі ігри ідуть в напрямку покращення і деталізації графіки. При цьому втрачаеться ігровий процес – більш схематичні юніти і будівлі не відволікають. Зараз є гра Age of Empires online – думаю цікава, але була винятково на платній основі. Зараз на сайт гри не можу зайти, можливо вона вже не існує. Думаю було б більш цікаво, якби вона була безплатною.

Цезар 3 (або Цезар ІІІ)

Фортеця Цезар 3

Фортеця Цезар 3

Симулятор міста, у свій час конкурував із SimCity. Читав, що Цезар ІІІ є однією із найбільш недооцінених ігор – вона продумана, деталізована і дуже цікава. Але не стала надпопулярною. Першу версію Caesar (1992 рік) не зміг ніде знайти і навіть прочитати не зміг, та і що у такому далекому році могло бути навіть не знаю, у нас тоді були “Мікроші”, які працювали на касетному магнітофоні “Карпати” і чорно-білих телевізорах. Caesar II (1995 рік) знайшов, установив, вона дуже схематична, на ній немає реальних персонажів, тільки управління містом. Таке грати не дуже хотілося.

Caesar III (1998 рік) – це справжня революція для ігроманів. Відверто кажучи, більш продуманої і цікавої історичної стратегії і симулятора міста я не зустрів досі. Зараз спецефекти, спецефекти, а колись продумували всі деталі гри, ігрового процесу, все було збалансовано, як кажуть програмісти “мімімі”. Римське місто – будуй, розвивай, воюй (обороняйся). Напади на інші міста були схематичними – у вигляді можливості надати допомогу імператору військами. Але механіка і економіка гри, як і графіка двадцятилітньої давності – це щось неперевершене. Згодом вийшла гра Caesar IV з красивою графікою і так далі, але я вже не грав, думаю перевершити попередника їй не вдалося. Мене і зараз тягне пограти в Цезар 3 та доповнення до цієї гри. Були дуже цікаві відеороліки між рівнями (особливо красивий вступний ролік).

Фараон

Фараон

Після Цезаря вийшов Pharaoh (1999 рік) – симулятор давньоєгипетського міста, була можливість будувати справжні піраміди – довго, але видовищно. Секрет – не можна давати два пам’ятника до будови одночасно, бо їх можуть ніколи і не збудувати. Я застряг так на якомусь рівні і не дограв, хоча по якості гра не програє Цезарю.

Згодом вийшли ще версії – Cleopatra: Queen of the Nile (2000 рік), а потім Діти Нілу (2004 рік) також про Єгипет, продовження Фараона, не грав. Потім по Давній Греції Zeus: Master of Olimpus (2000 рік) та Посейдон: Володар Атлантики (2001 рік) – мені не сподобалося. А от Імператор – Завоювання середньовічного королівства (2002 рік) – дуже хороша гра, не пам’ятаю, чи пройшов всі рівні, але грав довго, було цікаво.

 

StarCraft

Старкрафт

Старкрафт

Старкрафт я вже згадував перед Епохою Імперій І. Це своєрідна замкова гра далекого майбутнього. Цікава стратегія з багатьма продовженнями. Зараз продовжується випускати Старкрафт 2 з різними доповненнями і можливістю гри через БаттлНет. Хоча є і місії для одного користувача. Найраща фантастична стратегія всіх часів і народів, діти дограють за батьками, а це вже про щось говорить. Можете пограти.

Stronghold

Цитадель

Цитадель

Перекладається як Цитадель. Продовження – Хрестоносці, потім – Цитадель 2, Цитадель 3, нещодавно вийшло ще одне оновлення. Це замкова гра чистого виду, симулятор замків. Майже реалістичний штурм і оборона замку – бійниці, башти, парапет, лучники, настінні оборонні луки і балісти. Штурм – требуше, черепахи, там всякі облогові башти, все обслуговують реальні люди і досить легко управляти.

Є підкопи, можна копати і засипати замкові рови і все таке. Основна різниця між першою і другою версіями – у першій європейські події, можна будувати укріплення з дерева, а другий випуск, Хрестоносці – події у пустелі, можна наймати найманців.

Замок у грі Цитадель Хрестоносці

Замок у грі Цитадель Хрестоносці

Геймплей дуже хороший, зараз ніби можна грати в мережі. Однак є і повністю мережева версія – Stronghold Crusader. Є велика карта з реальними країнами, можна ставати бароном, графом, королем. Причому багатьох приваблює можливість реально завоювати реальну людину на реальній карті. Влада тут не віртуальна – можна заставити сусіда щось зробити, погрожувати чи просто віроломно знищити. А можна просто дипломатично відсиджуватися, укріпившись. В усіх версіях Цитаделі, і в мережевій також дуже хороша економіка, все просто і водночас деталізовано.

Total war

Баталія у Total War

Баталія у Total War

Тотал Вар я спробував грати біля 15 років тому. Була японска компанія самураїв і монголів. Завоювання на карті були схематичними, однак війська були дуже деталізованими.

Згодом грав у версію Стародавнього Риму, ще згодом з’явилося середньовіччя. “Движок” такий, що його використовують для екранізації історичних фільмів Дискавері. Мені казали, що зараз є мережева версія. Все дуже добре, є можливість будувати і розвивати міста, батальні сцени також реалістичні. Тільки дуже затягнуто, посидівши декілька ночей, я відмовився підкорювати цю гру.